Koro­na­pan­de­mia ja kirk­ko Bor­neol­la

Kun COVID-19-pan­­de­­mia levi­si ympä­ri maa­il­maa vuo­den 2020 alus­sa, monet kir­kot sul­ki­vat oven­sa viran­omais­ra­joi­tus­ten vuok­si tai vapaa­eh­toi­ses­ti estääk­seen tau­din leviä­mis­tä. Vuo­si­na 2020ꟷ2022 oman seu­ra­kun­ta­ni kirk­ko Hel­sin­gis­sä oli sul­jet­tu­na eri aikoi­na yhteen­sä 10 kuu­kaut­ta.  Vaik­ka kir­kon ovet avat­tiin uudel­leen rajoi­tus­ten pää­tyt­tyä, kävi­jä­mää­rä puto­si puo­leen taval­li­ses­ta, kos­ka ihmi­set oli­vat halut­to­mia palaa­maan yhteen, pelä­ten Lue lisää

sitten

Lupa levä­tä

Pan­de­mia on sul­ke­nut kult­tuu­rien­vä­lis­tä työ­tä teke­vät koti­maa­han­sa tai asun­toon­sa, eikä hei­dän ole ollut mah­dol­lis­ta tava­ta työ­ryh­mään­sä. Töi­tä on teh­ty suu­rel­ta osin ver­kos­sa jo rei­lun vuo­den ver­ran. Moni sanoo olleen­sa useam­min pala­ve­reis­sa ja saa­neen­sa enem­män aikaan kuin ennen. Jos työ luis­taa, kaik­ki näyt­tää ole­van kun­nos­sa. Työn ja levon väli­set rajat ovat Lue lisää

sitten